Da. Consulatul Republicii Moldova prestează servicii consulare exclusiv în baza programărilor, care pot fi obținute on-line la adresa: PROGRAMĂRI
Totuși, excepția se aplică pentru solicitanții de titlu de călătorie, care respectiv nu au nevoie de programare:
În acest cazuri, solicitările vor fi preluate în intervalul de timp destinat programului cu publicul, și anume: de marți până vineri, între orele 08.30 – 12.30. Înmânarea actelor se va efectua începând cu ora 15.00 a aceleași zile.
Pot solicita servicii consulare prin poștă?
Unele tipuri de servicii pot fi prestate și la distanță, prin poștă, și anume: declarații consulare, declarația de autenticitate a permisului de conducere și traducerea acestuia, titlu de călătorie.
Pentru informații complete, în partea ce ține de actele necesare, taxe, termeni și modul de transmitere a cererilor, accesați pagina oficiului consular la adresa: https://padova.mfa.gov.md/ , secțiunea servicii consulare.
Înțelegem că scopul final este obținerea unui pașaport moldovenesc. Respectiv acest proces este constituit din 2 etape distincte.
Obținerea unui certificat de naștere moldovenesc, în baza celui italian, denumită și procedura de transcriere a certificatului de naștere. Cererea de transcriere se depune personal la sediul misiunii, în baza unei programări. Mai multe detalii aici: Transcrierea certificatului de naștere
Urmare obținerii certificatului moldovenesc, poate fi solicitată confecționarea unui pașaport moldovenesc. La fel, această cerere se înaintează personal, de părinte (-ți) cu prezența obligatorie a copilului minor. Detalii aici: Eliberarea pașaportului
În această situație, părintele cetățean moldovean poate solicita eliberarea unui titlu de călătorie copilului minor, fără programare, de marți până vineri în intervalul orelor 08:30-12:30.
Acte necesare:
certificat de naștere multilingv (se eliberează în Comună) pe numele copilului, conform Convenției de la Viena din 1976 sau certificat de naștere moldovenesc transcris al copilui (în cazul în care a fost obținut);
actul de identitate moldovenesc valabil al părintelui (dacă părintele are pașaportul expirat, și acesta la fel intenționează să se întoarcă în Republica Moldova și acesta va aplica pentru eliberarea titlului de călătorie);
două fotografii cu dimensiunea 3,5x4,5cm ale minorului.
Cost: GRATUIT (pentru copii minori) și 15 EUR pentru adulți.
Valabilitate: Titlul de călătorie se eliberează pentru termen de valabilitate de 30 zile, din data eliberării. Documentul se eliberează în aceeași zi.
Detalii complete pot fi găsite aici: Obținere titlu de călătorie
Pentru toate acest cazuri, cea mai optimă soluție este obținerea unui titlu de călătorie. Cererile se depun personal de marți până vineri în intervelul orelor 08:30-12:30, fără programare.
Cost: GRATUIT (pentru copii minori) și 15 EUR pentru adulți.
Valabilitate: Titlul de călătorie se eliberează pentru termen de valabilitate de 30 zile, din data eliberării. Documentul se eliberează în aceeași zi.
Detalii complete pot fi găsite aici: Obținere titlu de călătorie
Conform prevederilor legale, cetățenii Republicii Moldova trebuie să dețină un buletin de identitate de la vârsta de 16 ani. Respectiv, pentru obținerea pașaportului este necesar să depuneți concomitent și o cerere pentru obținerea unui buletin de identitate pe numele minorului.
Cererile se depun în baza unei programări, care se obține aici: PROGRAMĂRI
Acte necesare, după caz:
paşaportul minorului sau declaraţia de pierdere, furt sau deteriorare a acestuia (dacă a existat un paşaport eliberat anterior);
certificatul de naştere moldovenesc al minorului;
buletinul de identitate sau paşaportul reprezentantului legal (părinte);
certificatul de căsătorie moldovenesc al părinţilor;
certificatul de divorţ al părinţilor, în cazul în care aceştia sunt divorţaţi. În această situaţia, în mod obligatoriu, va fi prezentată şi hotărârea judecătorească privind desfacerea căsătoriei. Dacă cererea pentru eliberarea buletinului de identitate e depusă de către părintele în sarcina căruia nu a fost încredinţată prin hot.jud. creşterea şi educarea minorului, în mod obligatoriu va fi necesară prezentarea acordului celuilalt părinte. Acordul în această situaţie va fi făcut personal la Consulat sau prin prezentarea declaraţiei notariale. Dacă declaraţia este întocmită de către un notar străin, atunci aceasta trebuie apostilată sau supralegalizată, precum şi tradusă în limba română (dacă traducerea este întocmită în străinătate, în mod imperativ aceasta va fi apostilată sau supralegalizată).
2 (două) fotografii color cu dimensiunea 10x15, tip pașaport, pe fundal alb;
2 (două)fotografii color cu dimensiunea 3x4, tip pașaport, pe fundal alb.
Prezența minorului este obligatorie, precum și a reprezentantului legal (părinte).
Termen procesare cerere: 1 lună sau 1,5 luni, în funcție de taxa achitată.
Taxele pentru serviciu se achită fie cu un card bancar în incinta Consulatului, fie printr-un transfer poștal (bollettino postale) pe contul Consulatului Republicii Moldova. Nu sunt acceptați bani în numerar. Taxele pot fi consultate în prealabil aici: >>>Taxe<<<
Înmânarea documentelor se face personal reprezentanului legal. Totuși, la momentul depunerii cererii de obținere a buletinului de identitate, puteți solicita livrarea acestuia la domiciliul indicat, contra cost – 12 EUR. Solicitarea expediere documente curier, prelungește termenul de recepționare a documentelor cu aproximativ 5-7 zile.
Informații adiționale buletin de identitate: Informații buletin de identitate și pașaport: Informații pașaport
Cererile se depun în baza unei programări, care se obține aici: PROGRAMĂRI
Acte necesare:
paşaportul precedent al minorului (dacă îl dețineți);
certificatul de naştere moldovenesc al minorului;
buletinul de identitate sau paşaportul moldovenesc valabil reprezentantului legal (părinte);
certificatul de căsătorie moldovenesc al părinţilor;
certificatul de divorţ al părinţilor, în cazul în care aceştia sunt divorţaţi. În această situaţia, în mod obligatoriu, va fi prezentată şi hotărârea judecătorească privind desfacerea căsătoriei. Dacă cererea pentru eliberarea paşaportului e depusă de către părintele în sarcina căruia nu a fost încredinţată prin hot.jud. creşterea şi educarea minorului, în mod obligatoriu va fi necesară prezentarea acordului celuilalt părinte. Acordul în această situaţie va fi făcut personal la Ambasada sau prin prezentarea declaraţiei notariale. Dacă declaraţia este întocmită de către un notar străin, atunci aceasta trebuie apostilată sau supralegalizată, precum şi tradusă în limba română (dacă traducerea este întcomită în străinătate, în mod imperativ aceasta va fi apostilată sau supralegalizată).
Prezența minorului este obligatorie, precum și a reprezentantului legal (părinte).
Termen procesare cerere: 1 lună sau 1,5 luni, în funcție de taxa achitată.
Taxele pentru serviciu se achită fie cu un card bancar în incinta Consulatului, fie printr-un transfer poștal (bollettino postale) pe contul Consulatului Republicii Moldova. Nu sunt acceptați bani în numerar. Taxele pot fi consultate în prealabil aici: >>>Taxe<<<
Înmânarea documentelor se face personal reprezentanului legal. Totuși, la momentul depunerii cererii de obținere a buletinului de identitate, puteți solicita livrarea acestuia la domiciliul indicat, contra cost – 12 EUR. Solicitarea expediere documente curier, prelungește termenul de recepționare a documentelor cu aproximativ 5-7 zile.
Informații adiționale pașaport: Informații pașaport
Cererile se depun în baza unei programări, care se obține aici: PROGRAMĂRI
Acte necesare:
Buletinul de identitate moldovenesc valabil. Dacă acesta este expirat sau pierdut, atunci în mod obligatoriu va fi depusă o cerere concomitentă pentru eliberarea acestuia, în baza unei programări pentru documentare cu buletin de identitate. Actele necesare privind eliberarea buletinului de identitate poate fi găsită la: Buletin de identitate/Consulatul Republicii Moldova la Padova
ATENŢIE: Prezentarea buletinului de identitate moldovenesc nu este necesară de către cetăţenii moldoveni care au aprobată emigrarea autorizată în străinătate de către autorităţile moldoveneşti (cetăţenii care au în posesia sa un paşaport moldovenesc şi au aplicată o ştampila dreptunghiulară pe pagina 5 sau 6 privind stabilirea domiciliul în Italia, Franța, Austria, etc.)
Paşaportul moldovenesc valabil sau expirat;
Certificatele de stare civilă moldovenești*, după caz: (*prezentarea acestora este obligatorie doar dacă au suferit modificări în starea civilă sau/şi informaţiile personale ale solictantului, precum şi în cazul în care au fost obţinute noi certificate/duplicate ale certificatelor după ultima obţinere a buletinului de identitate/paşaport).
certificatul de naştere;
certificatul de căsătorie moldovenesc (dacă acesta este eliberat de autoritățile străine, atunci acesta trebuie transcris în prealabil, pentru a obține un certificat de căsătorie moldovenesc, consulatați pagina: Informații acte stare civilă) ;
certificatul de divorţ moldovenesc;
certificatul de schimbare a numelui şi/sau prenumelui;
certificatul de deces al soţului sau soţiei;
extrasul de pe actul de căsătorie (se prezintă de persoanele, care au desfăcut căsătoria în străinătate şi în statul respectiv nu este prevăzută eliberarea certificatului de divorţ);
avizul cu privire la anularea, rectificarea şi/sau completarea actului de stare civilă.
Prezența solicitantului este obligatorie
Termen procesare cerere: 1 lună sau 1,5 luni, în funcție de taxa achitată.
Taxele pentru serviciu se achită fie cu un card bancar în incinta Consulatului, fie printr-un transfer poștal (bollettino postale) pe contul Consulatului Republicii Moldova. Nu sunt acceptați bani în numerar. Taxele pot fi consultate în prealabil aici: >>>Taxe<<<
Înmânarea documentelor se face personal reprezentanului legal. Totuși, la momentul depunerii cererii de obținere a buletinului de identitate, puteți solicita livrarea acestuia la domiciliul indicat, contra cost – 12 EUR. Solicitarea expediere documente curier, prelungește termenul de recepționare a documentelor cu aproximativ 5-7 zile.
Informații adiționale pașaport: Informații pașaport
Cererile se depun în baza unei programări, care se obține aici: PROGRAMĂRI
Acte necesare:
Buletinul de identitate moldovenesc (expirat/distrus/valabil) şi fişa de însoţire acestuia. În cazul de pierderii buletinului de identitate, se va prezenta pașaportul moldovenesc.
Certificatele de stare civilă*, după caz: (*prezentarea acestora este obligatorie doar dacă au suferit modificări în starea civilă sau/şi informaţiile personale ale solicitantului, precum şi în cazul în care au fost obţinute noi certificate/duplicate ale certificatelor după ultima obţinere a buletinului de identitate/paşaport):
certificatul de naştere;
certificatul de căsătorie;
certificatul de divorţ;
certificatul de schimbare a numelui şi/sau prenumelui;
certificatul de deces al soţului sau soţiei;
extrasul de pe actul de căsătorie (se prezintă de persoanele, care au desfăcut căsătoria în străinătate şi în statul respectiv nu este prevăzută eliberarea certificatului de divorţ);
avizul cu privire la anularea, rectificarea şi/sau completarea actului de stare civilă;
2 (două) fotografii color cu dimensiunea 10x15, tip pașaport, pe fundal alb;
2 (două) fotografii color cu dimensiunea 3x4, tip pașaport, pe fundal alb.
Prezența solicitantului este obligatorie
Termen procesare cerere: 1 lună sau 1,5 luni, în funcție de taxa achitată.
Taxele pentru serviciu se achită fie cu un card bancar în incinta Consulatului, fie printr-un transfer poștal (bollettino postale) pe contul Consulatului Republicii Moldova. Nu sunt acceptați bani în numerar. Taxele pot fi consultate în prealabil aici: >>>Taxe<<<
Înmânarea documentelor se face personal reprezentanului legal. Totuși, la momentul depunerii cererii de obținere a buletinului de identitate, puteți solicita livrarea acestuia la domiciliul indicat, contra cost – 12 EUR. Solicitarea expediere documente curier, prelungește termenul de recepționare a documentelor cu aproximativ 5-7 zile.
Informații adiționale buletin de identitate: Informații buletin de identitate
Da. În momentul depunerii cererii pentru servicii precum: obținere pașaport, buletin de identitate, acte de stare civilă, declarații consulare, vize, solicitantul poate poate înainta o cerere de livrare a documentelor la domiciliu. Cost serviciu – 12 EUR. Solicitarea livrării documentelor la domiciliu extinde obținerea documentelor.
Acest serviciu se prestează în bază de programare, care se poate fi obținută on-line la adresa: PROGRAMĂRI.
Pentru autentificarea procurii cetăţenii urmează să se prezinte personal la Consulat prezentînd următoarele documente:
un act de identitate valabil al cetățeanului Republicii Moldova (paşaport pentru calatorii în străinătate sau buletinul de identitate);
copia actului de identitate a persoanei pe care o împuterniciţi, sau informaţia exactă privind numele, prenumele, data şi locul naşterii, numărul, data şi locul eliberării actului de identitate a persoanei pe care o împuterniciţi;
În situația întocmirii procurilor care au ca obiect: vânzarea, determinarea cotelor părți, locațiunea, donația, etc, unui bun imobil se va prezenta și numărul cadastral al acelui bun imobil.
În cazul autentificării procurilor ce au ca obiect succesiunea/moștenirea se va prezenta certificatul de deces al persoanei al persoanei a cărei succesiune face obiectul actului notarial.
În cazul vânzării unui autoturism înmatriculat în Republica Moldova se va prezenta certificatul de înmatriculare a autoturismului.
IMPORTANT!!! Procurile urmează a fi semnate personal de către solicitant la sediul Consulatului în prezenţa funcționarului consular.
Procurile se eliberează în aceeași zi, în intervalul orelor 15.00– 17.00.
Potrivit legislației naționale, minorii au dreptul de a ieşi şi de a intra în Republica Moldova numai însoţiţi de unul dintre reprezentanţii lor legali sau de un însoţitor, desemnat prin declaraţie de către reprezentantul legal a cărui semnătură se legalizează de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție. În declaraţie se indică scopul călătoriei, durata acesteia şi ţara de destinaţie.
În acest sens, declarația de însoțire poate fi întocmită de Consulatul Republicii Moldova. Acest serviciu se prestează în bază de programare, care se poate fi obținută on-line la adresa: PROGRAMĂRI.
Actele necesare pentru întocmirea declarației notariale:
un act de identitate moldovenesc / valabil al părintelui
copia actului de identitate al minorului;
copia actului de identitate al persoanei terțe care va însoți minorul.
Costul declarației notariale: 5 EUR.
Declrațiile notariale se eliberează în aceeași zi, în intervalul orelor 15.00 – 17.00.
Potrivit legislației naționale, minorii au dreptul de a ieşi şi de a intra în Republica Moldova numai însoţiţi de unul dintre reprezentanţii lor legali sau de un însoţitor, desemnat prin declaraţie de către reprezentantul legal a cărui semnătură se legalizează de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție. În declaraţie se indică scopul călătoriei, durata acesteia şi ţara de destinaţie.
ATENȚIE! În situația în care copilul are și cetățenia altui stat, condițiile de călătorie sunt reglementate de legislația acelui stat.
Important! Consulatul Republicii Moldova nu convertește permisul moldovenesc în unul italian, dar la cerere, eliberează declarația de autenticitate permisului moldovenesc pe care îl dețineți, precum și traducerea acestuia. Aceste 2 documente sunt necesare pentru a fi prezentate autorităților italiene pentru a obține permisul de conducere italian.
Atenție! Doar cetățenii care au domiciliul în Trentino Alto Adige, Veneto, Friuli-Venezia Giulia, pot solicita obținerea acestor documente de la Consulatul Republicii Moldova la Padova, având în posesie cartea de identitate cu reședința corespunzătoare. Celelalte persoane, care au domiciliul în alte regiuni ale Italiei, se pot adresa fie Consulatului General al Republicii Moldova la Milano, fie Ambasadei Republicii Moldova la Roma. Totodată, conform normelor italiene, pot fi convertite doar permisele obținute până la stabilirea reședinței solicitantului în Republica Italiană.
Acest serviciu se prestează în bază de programare care se poate fi obținută on-line la adresa: PROGRAMĂRI, sau prin poștă.
Acte necesare pentru depunerea cererii pentru obținerea declarației de autenticitate permisului moldovenesc pe care îl dețineți, precum și traducerea acestuia:
1. Copia buletinului de identitate/pașaport moldovenesc;
2. Copia permisului de conducere moldovenesc;
3. Copia cărții de identitate italiene;
Cost: 31 EUR
Termen: Documentele se eliberează în aceeași zi, în intervalul orelor 15.00 – 17.00.
IMPORTANT: Totodată, în cazul în care există divergențe cu privire la locul de naștere în actele necesare prezentării la oficiul de motorizări, autoritățile italiene ar putea solicita declarația consulară essate generalita/stessa persona care va conține clarificare privind înscrierea locului de naștere în actele Dvs.
Cost: 20 EUR.
Termen: Documentele se eliberează în aceeași zi, în intervalul orelor 15.00 – 17.00.
Solicitare acte prin poștă: Pentru informațiile cu privire la modul de obținere a documentelor prin poștă, accesați link-ul: Obținere declarație autenticitate permis de conducere
Da. Aveți nevoie de progrămări separate pentru fiecare cerere/act soliciat. Rubrica programări: Solicitări acte din Republica Moldova.
Acest serviciu se prestează în bază de programare care se poate fi obținută on-line la adresa: PROGRAMĂRI.
Informațiile complete cu privire la obținerea unui cazier judiciar sunt publicate aici: Informații cazier judiciar
Informațiile cu privire la obținerea actelor de stare civilă sunt publicate aici: Informații acte de stare civilă
Pentru încheierea unei căsătorii în Republica Italiană urmează să depuneți cererea la (comuna) italiană din orașul / provincia Dvs. De regulă, autoritățile italiene solicită două documente din partea cetățeanului Republicii Moldova: certificat de capacitate matrimonială (nulla osta) și, după caz, certificat de naștere multilingv.
Acest serviciu se prestează în bază de programare, care se poate fi obținută on-line la adresa: PROGRAMĂRI.
Acte necesare:
În cazul încheierii căsătoriei între cetățeni moldoveni în cadrul primăriei italiene:
buletin de identitate moldovenesc sau pașaport moldovenesc valabil;
certificat de divorț moldovenesc eliberat pe numele solicitantului sau certificat de deces moldovenesc al soț/soției, după caz;
Copie buletin de identitate moldovenesc sau pașaport moldovenesc valabil al viitorului soț.
În cazul încheierii căsătoriei între un cetățean moldovean și un cetățean italian/străin:
buletin de identitate moldovenesc sau pașaport moldovenesc valabil;
certificat de divorț moldovenesc eliberat pe numele solicitantului sau certificat de deces moldovenesc al soț/soției, după caz;
copia pașaportului viitorului soț italian (doar pagina cu fotografia) sau copie simplă după cartea de identitate electronică cu mențiuni în engleză, fără traducere și Apostila; dacă deține cartea de identitate, model vechi pe hârtie trebuie prezentată copia acesteia tradusă în limba română cu Apostila aplicată pe traducere (se aplică de procuratura de pe lângă tribunal);
certificat de stare liberă (stato libero) / stare civilă a viitorului soț italian cu Apostila pe original (se aplică la Prefettura) tradusă în limba română și cu Apostila aplicată pe traducere (se aplică de procuratura de pe lângă tribunal) . În cazul unei persoane cu cetățenie alta cea italiană se va prezenta declarația de stare liberă / stare civilă / fără impediment la căsătorie emisă în țara de origine sau de misiunile diplomatice sau consulare ale țării de origine, cu traducere și supra legalizare corespunzătoare.
Informații suplimentare:
în cazul în care viitorul soț/soție italian/ă este divorțat/ă, este necesară prezentarea extrasului multilingv de pe actul de căsătorie cu mențiunea divorțului (eliberat în baza Convenției de la Viena din 8 septembrie 1976) , care nu necesită traducere sau Apostila;
în cazul în care cetățeanul italian este văduv/ă este necesară prezentarea extrasului multilingv de pe actul de deces (în baza Convenției de la Viena din 8 septembrie 1976) care nu necesită traducere sau Apostila.
Traducerea în limba română poate fi solicitată la consulat în momentul depunerii documentelor pentru eliberarea actului, contra cost de 10 EUR per pagină, cu prezentarea documentului apostilat supus traducerii.
Cost serviciu: 37 EUR/30 zile sau 26 EUR/45 zile
IMPORTANT! În cazul în care viitorul soț este cetățean al altui stat: ex: România, Ucraina, Federația Rusă, ș.a., urmează să prezentați copia pașaportului acestuia si Nulla Osta al Matrimonio eliberată de către Ambasada / Consulatul statului său pe teritoriul italian.
Consulatul Republicii Moldova poate încheia căsătorii doar între cetățenii moldoveni, cu condiția ca niciun din aceștia sa nu dețină și cetățenia italiană. Acest serviciu se prestează în bază de programare, care se poate fi obținută on-line la adresa: PROGRAMĂRI.
Acte necesare:
buletinele de identitate cu fișele de însoțire sau pașapoartele valabile moldovenești ale viitorilor soți, însoțite de copii;
certificatele naștere moldovenești ale viitorilor soți, însoțite de copii;
certificatele de divorț/deces ale foștilor soți/soții, însoțite de copii (dacă e cazul).
Informații generale și precizări suplimentare:
Cererea/declarație de înregistrare a căsătoriei se depune personal de ambii viitori soți.
Vârsta matrimonială minimă este de 18 ani.
În ziua programării ambii viitori soți vor depune declarația de înregistrare a căsătoriei, care va fi programată în intervalul 30-60 de zile din data depunerii cererii.
În ziua convenită se vor prezenta ambii viitori soți pentru semnarea actului de căsătorie și înmânarea certificatului de căsătoriei. Deci solicitanții se vor prezenta de 2 ori la sediul oficiului consular pentru a finaliza procedura de înregistrare a căsătoriei.
Cost: 45 EUR
Prin Consulatului pot fi desfăcute căsătoriile înregistrate în Republica Moldova - doar în baza acordului comun al soților în situația în care între aceștia nu existăpretenții de ordin material sau partajare a bunurilor comune, întreținerea copiilor. În cazul unor neînțelegeri privind partajarea bunurilor comune, întreținerea copiilor minori comuni, desfacerea căsătoriei ține de competența instanței judecătorești.
Acest serviciu se prestează în bază de programare, care se poate fi obținută on-line la adresa: PROGRAMĂRI.
Acte necesare:
Buletinele de identitate moldovenești valabile;
Certificatele de naștere;
Certificatul de căsătorie în original (după caz, certificate de divorț anterioare).
Data înregistrării divorțului: din ziua depunerii cererii se vor calcula 30 zile calendaristice, însa, nu mai mult de 60 zile calaendaristice, și respectiv, se va stabili ziua desfacerii căsătoriei.
Costul: 145 EUR.
În ambele cazuri, răspunsul este nu.
Ambasadele / Consulatele Republicii Moldova din străinătate nu au competența de a aplica apostila. Astfel, documentele eliberare de Republica Moldova se apostilează de către Ministerul Justiției din Republica Moldova, iar actele eliberare de autoritățile italiene, de către prefecturile italiene.
Certificatele de naștere / căsătorie / deces eliberate de Primăria (comuna) ex.: Padova / Venezia / Vicenza / Verona / Bolzano / Trento se vor putea apostila la prefetturile acestor orașe.
Nu necesită apostilare documentele emise de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale Republicii Moldova din străinătate întrucât Republica Moldova este membră a Convenției de la Londra privind suprimarea cerinţei legalizării pentru documentele întocmite de agenţii diplomatici şi funcţionarii consulari, adoptată la 7 iunie 1968.
Nu necesită apostilare (și nici traducere) certificatele multilingve emise de autoritățile Republicii Moldova (sau străine) în conformitate cu Convenția de la Viena referitoare la eliberarea extraselor multilingve ale actelor de stare civilă, semnată la 8 septembrie 1976.
Cetățenii Republicii Moldova care se căsătoresc în străinătate, urmează să transcrie certificatul de căsătorie în registrele de stare civilă ale Republicii Moldova. Pentru transcrierea actului de căsătorie prin intermediul Consulatului Republicii Moldova la Padova, unul dintre soți (cetățean moldovean) trebuie să depună cererea personal la Consulat.
Acest serviciu se prestează în bază de programare, care se poate fi obținută on-line la adresa: PROGRAMĂRI.
Acte necesare:
buletinul de identitate sau pașaportul moldovenesc valabil al solicitantului, precum și a celuilalt soț. În cazul celuilalt soț, cetățean străin, se va prezenta copia pașaportului acestuia;
extrasul plurilingv italian de pe actul de căsătorie supus transcrierii emis de primăria italiană în temeiul Convenției de la Viena din 08 septembrie 1976, în original, cu semnătura și ștampila autorității italiene sau certificatul de căsătorie emis de primăria italiană, cu apostila pe original, aplicată de Prefettura italiană și cu traducerea în limba română a actului, cu Apostila pe traducere, aplicată de Procura della Repubblica;
actele de stare civilă ale soților în original (certificatele de naștere, divorț, deces, după caz).
Cost: 15 EUR
Termen: aproximativ 60 zile
Informații generale și precizări suplimentare:
Pentru faptul că cererea depusă prin intermediul Consulatului este expediată în adresa Agenției Servicii Publice, care examinează și aprobă solicitarea, termenul indicat nu poate fi redus. Respectiv, pentru obținerea mai rapidă a certificatului, solicitanții pot împuternici printr-o procură autentificată notarial un reprezentant, care va iniția procedura de transcriere în Republica Moldova la Agenția Servicii Publice. Modul de obținere/autentificare a unei procuri poate fi consultat aici: Acte notariale
În vederea diminuării cheltuielilor, se recomandă prezentarea extrasului de stare civilă de model plurilingv emis de primăria italiană în temeiul Convenției de la Viena din 08 septembrie 1976, care în consecință va fi supus transcrierii.
Cererile pentru transcrierea certificatului de căsătorie a părintelui înregistrată de autoritățile italiene și transcrierea certificatului de naștere a copilului născut în Italia pot fi depuse concomitent.
Circularea vehiculelor înmatriculate în țările extra-comunitare (non UE), precum și introducerea și utilizarea acestora pe teritoriul vamal al Italiei în regim de utilizare temporară (import temporar), este reglementată de articolul 216 D.R.R. 43/173 (importul temporar al vehiculelor), care specifică prevederile Convenției de la New York, adoptată la 04.06.1954, ratificată de Italia prin Legea nr. 1153 din 27.10.1957. La nivel comunitar, prevederile Convenției în cauză sunt transpuse prin Directiva CEE 83/182.
Potrivit actelor normative susmenționate, este permis circularea cetățenilor străini (extra-comunitari), rezidenți peste hotarele Italiei, cu vehicule înregistrate în afara spațiului comunitar (state non UE), fără achitarea taxelor de import cu respectarea următoarelor condiții:
vehiculele nu se pot afla pe teritoriul Italiei pentru o perioadă mai mare de 6 luni;
vehiculele să fie conduse în exclusivitate de către proprietar, sau, prin intermediul unei procuri de către o persoană terţă, însă, rezident în spațiul extra-comunitar (fără reședință în state membre ale Uniunii Europene). Ca excepție, automobilul poate fi condus de către un rezident în UE sau, în lipsa procurii (pentru rude pînă la gradul III), doar cu aflarea proprietarului la bordul automobilului, rezident extra-comunitar (non UE);
vehiculele trebuie să fie utilizate doar în scopuri private (personale) și nu comerciale.
Nu pot beneficia de acest regim persoanele înscrise în registrul de stat al populației comunelor din Italia (rezidenții posesori ai cărții de identitate italiene).
Încălcarea acestor prevederi este calificată drept evaziune fiscală (neachitarea taxelor vamale), dar și contrabandă, și se pedepsește conform prevederilor normative în vigoare (eventual, se aplică sechestru a autoturismului).
Importul definitiv al autovehiculelor din statele extra-comunitare (non UE), poate fi realizat în următoarele condiții:
la transferul reședinței în Italia a proprietarului care își aduce cu el vehiculul, cum ar fi de exemplu în cazul cetățenilor italieni care se repatriază sau a străinilor care se stabilesc în Italia. Aceste autovehicule trebuie să fie reînmatriculate în Italia în termen de pînă la un an, în sensul art. 132 din Codul Rutier al RI și, proprietarul trebuie să demonstreze că deja a inițiat/efectuat procedurile vamale;
la decizia de procurare a unui vehicul dintr-un stat terț de către un cetățean rezident în Italia. În acest caz, vehiculele trebuie să fie documentate cu plăcuțe și acte de înmatriculare provizorii (acte de tranzit), cu o perioadă limitată de valabilitate, suficiente pentru a ajunge în Italia și a realiza procedurile vamale.
Consulatul Republicii Moldova procesează cererile de viză. Acest serviciu se prestează în bază de programare, care se poate fi obținută on-line la adresa: PROGRAMĂRI.
Informațiile generale sunt publicate aici: https://mfa.gov.md/ro/content/tipurile-de-vizecerinte
ысысысысыActualizat 09.01.2023
LISTA
străinilor care au obligația deținerii unei vize la intrarea,
ieșirea și tranzitarea teritoriului Republicii Moldova
1. RESORTISANŢII STATELOR:
Republica Islamică Afganistan
Republica Algeriană Democratică și Populară
Republica Angola2
Regatul Bahrain2
Republica Populară Bangladesh
Belize2
Republica Benin2
Regatul Bhutan2
Statul Plurinațional al Boliviei2
Republica Botswana2
Burkina Faso
Birmania/Republica Uniunea Myanmar2
Republica Burundi2
Regatul Cambodgiei2
Republica Camerun
Republica Capul Verde2
Republica Centrafricană2
Republica Ciad
Republica Populară Chineză2
Republica Congo
Republica Coasta de Fildeș
Republica Democrată Congo
Republica Djibouti2
Republica Dominicană2
Republica Arabă Egipt
Republica Guineea Ecuatorială2
Statul Eritreea
Republica Federală Democratică a Etiopiei2
Republica Insulelor Fiji2
Republica Gaboneză2
Republica Gambia2
Republica Ghana
Republica Guineea2
Republica Guineea-Bissau2
Republica Cooperativă Guyana2
Republica Haiti2
Republica India2
Republica Indonezia1
Republica Islamică Iran1
Republica Irak
Jamaica2
Regatul Hașemit al Iordaniei
Republica Kenya2
Statul Kuweit2
Republica Populară Democrată Laos2
Republica Libaneză
Regatul Lesotho2
Republica Liberia
Libia
Republica Madagascar2
Republica Malawi2
Republica Maldive2
Republica Mali
Republica Islamică Mauritania
Mongolia2
Regatul Maroc
Republica Mozambic2
Republica Namibia2
Republica Nauru2
Republica Federală Democrată Nepal2
Republica Niger
Republica Federală Nigeria
Republica Populară Democrată Coreeană
Sultanatul Oman2
Republica Islamică Pakistan
Statul Independent Papua Noua Guinee2
Republica Filipine2
Statul Qatar2
Republica Rwanda2
Republica Democratică São Tomé și Príncipe2
Regatul Arabiei Saudite2
Republica Senegal2
Republica Sierra Leone
Republica Federală Somalia
Republica Africa de Sud2
Republica Democrată Socialistă Sri Lanka2
Republica Sudan
Republica Sudanul de Sud
Republica Suriname2
Regatul Swaziland2
Republica Arabă Siriană
Republica Unită Tanzania2
Regatul Thailandei2
Uniunea Comorelor2
Republica Togo2
Republica Tunisiană
Turkmenistan1
Republica Uganda2
Republica Socialistă Vietnam1
Republica Yemen
Republica Zambia2
Republica Zimbabwe2
2. RESORTISANŢII ENTITĂŢILOR ŞI AUTORITĂŢILOR TERITORIALE:
Autoritatea Națională Palestiniană
_________________________________________
1) Cu excepția posesorilor de pașapoarte diplomatice, de serviciu și speciale, după caz, care, în momentul adoptării prezentei legi, călătoreau în Republica Moldova fără viză, în baza tratatelor internaționale la care Republica Moldova este parte.
2) Cu excepția titularilor de permis de ședere sau de viză valabilă (exceptînd viza de tranzit), eliberate de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau de unul dintre statele părți ale Acordului Schengen, care pot călători în Republica Moldova pe perioada valabilității acestora.
Termen procesare cerere: 10 zile calendaristice, cu drept de extindere până la 20 de zile.
Totoată, străinii pot înainta cererile de viză on-line, prin intermediul platformei www.evisa.gov.md. În acest caz, soluționarea cererilor este gestionată de Direcția afaceri consulare, MAEIE, Chișinău.
Acest serviciu se prestează în bază de programare, care se poate fi obținută on-line la adresa: PROGRAMĂRI.
Acte necesare:
Actul de identitate valabil: buletinul de identitate (va include și fișa de însoțire) / buletinul de identitate provizoriu / pașaportul cetățeanului RM + o copie.
În cazul delegării împuternicirilor, se va prezenta originalul + copia procurii autentificate notarial, eliberate pe numele persoanei împuternicite, însoțită de o copie lizibilă a actului de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data solicitării;
Copia lizibilă a dovezii de plată;
Dispozitivul securizat de creare a semnăturii electronice, după caz.
Pașii de urmat:
accesați pagina www.semnatura.md;
completați cererea de și selectați dispozitivul criptografic, dar și serviciile de certificare;
achitați prin intermediul platformei MPay serviciile alese;
salvați și imprimați fișierele descărcate (cererea și bonurile de plată).
În ziua programării, prezentați actul de identitate în original însoțite de copiile imprimate ale documentelor completate și bonul de plată.
*În situația depunerii cererii prin procură, pe lângă actul de identitate al persoanei împuternicite, se va prezenta originalul + copia procurii autentificate notarial, dar și o copie lizibilă a actului de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data solicitării. În cazul în care procura a fost autentificată de către notar străin, acesta trebuie legalizată cu apostilă sau supralegalizată consular, însoțită de o traducere la fel legalizată conform.
Recepționare semnătură electronică
Urmare recepționării cererii, Consulatul va expedia cererea în adresa Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică care va examina cererea și va transmite dispozitivul criptografic în adresa oficiului consular pentru a fi ridicat personal de către solicitant.
Termen: aproximativ 1 lună.
